Pages

31 December 2010

Alillah....UMAH..PArt 1

Selesai sudah untuk part ONE....
Bayar DEPOSIT...
Iallah bulan 9/2011
dapat la kirenye nk apply umah n uat loan..
doakan AKu yer.....

29 December 2010

2010...hAmpIr kEmUnCaK

...2010... Alillah...da makin hampir da tahun 2010..
aPe AKu daPat?
Aku kini hAppy.. n hArap2 HappY selAManYa.....
hmm....Iallah kalu xde aral..dapat la aku beli rumah....



di sungai PetaNi.KEDAH..
Ko suke?AkU SUke?
mesTi La Suke bEb....
Aku nAK MeneTap kAt sane...
cEpat2 PINDAH..
huhuhu....
mlm nie nk lik keDah...
nak LIK..
nak jmpe mak, ayah, danish, along adik.....
adik lik lmbt agi.. 31 hb nie baru b-
dari RAWANG....
kami lik dulu aloq setaq...
nak g zee fee, nasi royal...popia mahkamah... mee mamak..pasemboq...
wah2........... meriah abis...
cucuk sedap..lame xmkn..
yang penting NASI tOMAto  makn BeNgkang ceNdoL che zarah...........
lalalalalala............

21 December 2010

2 day my Bufday!!!


hAppY bufDay 2 yOu...
hAppY bufDay 2 yOu...
hAppY bufDay SURIATI...
hAppY bufDay 2 yOu...

17 December 2010

biNGET........

Hangin aku pg2 nie...
Setelah 4 ari kena KURSUS di KL...
yang dihantar....
Tetibenye naik keje JUMAAT...
Ade plak yg ckp...MEMANDANGKAN DA 4 ARI KURSUS..
NAK MINTAK TOLONG UAT KEJA....
PeRGHHHHHHHH.........
xangin plak aku..
Ape salahnye ckp nk tolong je...xpyh la ckp MEMANDANGKAN DA 4
ARI KURSUS..NAK MINTAK TOLONG UAT
KEJA... aKU ulana alik ayat nie...MEMANDANGKAN

DA 4 ARI KURSUS..NAK MINTAK TOLONG UAT KEJA.....

Geram se....yang pegi kursus da la di paksa... lik2 datang keje org sound cam 2....Ingat aku ape...mALAS sangat ker?

Aku ape lagi turun pdg nthen uat SCALET ar....
pUas ati aku...kwn2 sume otai..sume k... lagi bgs dr ********** mulut longkang.......

10 December 2010

bOshan part 2....

ari nie membosHAN kn aku agi,
b'COZ
...aKu keNa g KURSUS...
................................4 hari ................................

.............
.........
....
..
.



09 December 2010

bOSHAN





boShan abis..
Kena uat keje benda yang aku sememangnye aku xsuke..
Uat keje orang lain..
SENGAL...
Adoi..xabis camne nie?
kena bawak lik la jawabnyer.........

 


25 November 2010

haPPy Bufday BOY!!!

20/11/2010

Mase nie perjalanan nak ke DAMANSARA n niatnye
nk bwk jln2 bujang sowang nie...

Last2 amik adik (TA CHIK) n trus g THE MINES..
Nengok2 ikan, bg ikan makan...n xdpt lupe
WA....WA...SPLASH......
bestnyer...........
See KATAK 2...Cam aku x?
hahaha.....



21/11/2010



Mase nie nk bwk jln2 beli hadiah dia..
dpt la beli mainan IKAN..
alamak xde gambaq la pulok...
nnti2 eh....

oo
oo
oo
oo
oo
oo
oo
ooooooo
ooooo
oooo
ooo
oo
o

mama,
ayah,
along,
angah
k o'ne
smbut bufday dia...
Siap belikan kek,
baju ben n hadiah the BEE agi...
Bufday dia this year thn nie xla uat...

Jalan2 je..
but xlupe pd orang yang jage anak aku..
aku belikan KFC..
yang berset2...
huhuhu...
(Sayangnye diorang kat anak dia)

00000000
00000000
00000000
00000000
00000000

oooooooooooooooo
ooooooooooooo
oooooooooo
ooooooooo
ooooooo
ooo
oo
o

Happy bufday to HAZIQ...
Happy bufday to HAZIQ...
Happy bufday to HAZIQ...
Happy bufday to U...



nak cAYANG dia ckit...

19 November 2010

Miz u Cik Niena....

bila cinta~~
bile kite berjumpe, ade je benda yang nak dibualkan.
bile dah berbual, tak sah kalau tak meleleh air mata sebab gelak sampai tak hengat dunia.
akak memang best, akak memang sporting, akak selalu buat kite gelak walaupun time tu kite tengah sedih tahap gaban,.
akak suke cerita pasal hidup akak, kite pulak suka dengar cerita akak.
kite selalu mintak makanan akak..mintak halal eh..hehe
pas tu kite nak mintak maaf kalau ade terlepas cakap, terkasar bahasa.maaf tau..
lepas ni kite dah tak boleh nak jumpe, tak boleh nak berbual same2 lagi.
tak lame lagi akak dah nak balek kedah.lagi la tak boleh jumpe.
emmmmmmmmmmm..sedih banget..='(
tapi tak pela kak..jangan lupe halo-halo..emel pun boleh jugak.mesej lagi la boleh..huhu..
yang paling penting don't 4get me...pas tu, jangan lupe, haziq nak adik..pandai2 akak la ea..hahaha..
hepy2 dengan abang wan tau..







18 November 2010

aYah..nape YAH....

SMS yang membuatkan ati aku xsenang....
Aku dpt 1 sms dr akak aku...yang dia ckp smlm ayah aku, dlm kul 12,
dia mintak spray nyamok kt mak...
ingat kn nk spray nyamok....nteh tibe2..
sebenarnye..dia p spray smpai habih kt luaq rumah...
dia ckp da org nk msk umah dia n sembunyi bwh kerusi kt luaq umah...
Adoi...susah btl la cam nie....
Dia jd cam takut....
Ape yang AYAH aku pk kan? Adakah dia....
  • Nyanyok???
  • Saja Suke2???
  • Takut???
  • Sunyi???





Bingong btl aku bile akak aku ckp cm 2...
Bila la aku dpt pndah KEDAH nie....
Ya ALLAH permudahkan pembelian umah n
aku pindah ke KEDAH
Ya ALLAH, engkau lembut kan ati
suami aku supaya...
pertukaran ke arau, perlis dicepatkan....
Ya ALLAH bantu la aku
Ya ALLAH....

miNgHiTuNg hARI.......

FiBOcYnno N Cik Niena

Suke nengok budsk SOWANG nie.....
hAPPY jer dia....
Sporting pn sporting gak........
Pape pn....
Aku doakan budak nie akan berjaya dlm ape dia uat....
Cik Niena....blajaq ilok2 no....
Dia nie da nk abih praktikal da....Sok last...
hahahhaa..kena uat report...
Pdn Muka.......

16 November 2010

aPe yG Best...jOM...IET...

jOm kEtoQ2.... Ape 2 org cKP
 "Executive TALK"
bEst cAnGat keJa Kt INTAN...
sEbab ape nengok la pD gAMBAQ2 nie..
suMe sporting kn....

Mase nie....
sume mase pendaftaran Executive Talk lew..
Layan jer la ek gmbar2 nie....

cIk Nina sempoi....

aBaiKAn gemuKan aku...Ape pandang2 atas....

 
eH ape 2....


Ayu ngan poze masing2...


1..2..3.. ala .....smile.......


Ayu x kami sume...


Koir...INTAn...Barisan Koir...
hahaha.....no2...


Nulih jgn x nulih...Sila daftar yer.....
mane2 pn xper....


Baris, sedia....


Alamak ayu la konon 2...
Lawa nye DOLLINd

Teman tapi mesra.....


15 November 2010

gUnTiNg IDUNG

Haha...cam takut je ek dengor...


sebenarnye bkn ape...SELESEMA truk nie....
Cam nk gunting je idung nie..bile da kering....
tampal lik..Le gitu?
Argh...........tension2......

Nak tido.....adoi.....xtahan.....
Selsema truk lew...
tulun.....
Sempat agi beblog ek....


Lapo....nk mkn...sape nk bwk aku g mkn...
moto xder...
Laporrrrrrrrrr..............
Help me.......

Aku nk MENYEKIK

p/s:  Mintak simpati....

12 November 2010

Sebagai Renungan




Diriwayatkan bahawa Rasululallah pernah
menceritakan betapa asalnya kejadian api di dunia ini.
Setelah nabi adam dihantar ke dunia
kerana kesalahanya memakan buah larangan
maka Allah swt telah memerintahkan Jibril as
supaya mengambil api dari neraka untuk
dihantar ke dunia untuk kegunaan nabi adam as.
Maka jibril as pun diperintahkan
untuk meminta api tersebut daripada malaikat
penjaga api neraka iaitu Zabaniah.





Jibril: wahai zabaniah, aku diperintah untuk mengambil sedikit api neraka
untuk dihantar ke dunia bagi kegunaan adam as.

Zabaniah: sebanyak mana sedikit itu ?


Jibril: sebesar kurma...


Zabaniah: kalau sebesar buah kurma api neraka itu 
engkau bawa nescaya akan cairlah tujuh lapis langit
dan tujuh lapis bumi akibat kepanasanya.


Jibril: kalau begitu berilah aku sebesar separuh dari buah kurma...


Zabaniah: kalau sebesar separuh buah kurma api neraka ini
engkau letakan di dunia nescaya tidak akan turun
walaupun setitik hujan dari langit dan tidak ada suatu pun
tumbuhan akan tumbuh di bumi nanti..






Memandangkan keadaan yang rumit ini maka jibril as pun menghadap Allah
untuk mendapatkan saiz yang perlu dihantar ke dunia.
Allah swt pun memerintahkan supaya jibril mengambil
sebesar ZARAH sahaja dari api neraka untuk dibawa ke dunia.
Maka jibril as pun mengambil api neraka sebesar zarah
dari zabaniah tetapi oleh kerana kepanasan yang keterlaluan
api neraka sebesar zarah itu terpaksa disejukan
dengan mencelupnya sebanyak 70 kali ke dalam sungai di syurga
dan sabanyak 70 buah sungai. = 70 x 70






Selepas itu jibril as pun membawa api itu turun ke dunia dan diletakan
di atas sebuah bukit yg tinggi, tetapi sejurus setelah diletakan tiba-tiba bukit itu
terus meleleh cair maka cepat-cepat jibril mengambil semula api
tersebut dan dihantar semula ke neraka.






Hanya sisa-sisanya sajalah yang terdapat di dunia ini seperti api yang
sering kita gunakan untuk berbegai keperluan dan juga api
yang terdapat di gunung berapi dan lain lain lagi.






PENGAJARAN: Bayangkanlah kepanasan api neraka yg sebesar zarah yang terpaksa disejukan dalam 70 buah sungai dengan sebanyak 70 celup setiap sungai dan hanya sisanya saja itupun manusia tidak dapat bertahan akan kepanasanya bagaimana dengan api di neraka itu sendiri. SEBESAR ZARAH SAHAJA.


Rasulullah s.a.w. bersabda,
maksudnya:
"Sesungguhnya orang yang paling aku kasihi di sisiku ialah seorang mukmin yang keadaannya serba sederhana,  tetapi rajin mengerjakan solat (wajib dan sunat), dia baik dalam beribadah kepada Tuhan dan selalu taat kepadaNya secara diam-diam"


(Riwayat Tarmizi)
Rasulullah s.a.w. bersabda
maksudnya:
"Sesungguhnya orang yang sangat aku kasihi dan terdekat padaku
di hari kiamat ialah yang terbaik budi pekertinya.
Dan orang yang sangat aku benci dan terjauh daripadaku
pada hari kiamat ialah orang yang banyak bercakap,
sombong dalam percakapannya dan berlagak menunjukkan kepandaiannya"


(Riwayat Tarmizi)
Rasulullah s.a.w. bersabda
maksudnya:
"Barangsiapa yang bertaubat kepada Allah selagi belum
terbit matahari dari arah barat, maka Allah menerima taubatnya"


(Riwayat Muslim)
Rasulullah s.a.w. bersabda
maksudnya:
"Ingatlah kepada Allah dalam masa senangmu,
nescaya Dia akan mengingatimu di masa susah"



43 pErkAra...~JOM reNung jAp~

1. Orang yang tidak menganggap dirinya bahagia
adalah orang yang tidak akan hidup dengan bahagia.

2. Orang berjaya tidak pernah putus asa.
Sebaliknya orang yang mudah putus asa
ialah orang yang tidak akan berjaya.

3. Apabila kamu bercakap,
percakapan kamu adalah patut diluahkan jika ia difikirkan
lebih bernilai daripada tidak bercakap langsung.

4. Tiga orang pandang ke luar tingkap,
seorang melihat tanah, seorang melihat pokok,
seorang melihat awan. Ini kerana setiap manusia
mempunyai persepsi yang berbeza. Lantaran itu,
jangan berasa marah jika orang lain berbeza pendapat dengan kita.

5. Cerek yang kecil adalah lebih mudah panas.
Orang yang berhati kecil mudah berasa marah.

6. Orang yang tidak dapat mengawal emosi sendiri
adalah orang yang tidak dianggap merdeka.

7. Tali gitar yang diikat terlalu ketat akan senang putus.
Manakala tali yang diikat terlalu longgar
tidak akan mengeluarkan bunyi yang merdu.
Oleh itu, hiduplah dalam kesederhanaan.

8. Kemarahan biasanya bermula daripada fikiran
yang tidak bijak dan diakhiri dengan kekesalan.

9. Kesedihan yang dialami akan menjadi pudar
selepas suatu jangkamasa berlalu.

10. Melakukan kesilapan adalah suatu perkara yang biasa.
Sedia memaafkan kesilapan adalah perkara yang luar biasa.

11. Manusia biasanya hidup tidak melebihi 100 tahun,
tetapi kerisauan yang dialami lebih daripada 1000 tahun.

12. Sukailah dengan apa yang perlu anda buat,
jangan buat apa sahaja yang anda suka.

13. Belajar daripada kesilapan yang orang lain
lakukan akan mengurangkan kesilapan yang mungkin kita lakukan.

14. Wang adalah alat yang kita gunakan
dan bukan alat yang mempergunakan kita.

15. Tiada orang yang boleh merisaukan
kamu melainkan fikiran kamu sendiri.

16. Manusia selalu mengharapkan kegembiraan daripada orang lain,
tetapi jarang memberi kegembiraan kepada orang lain secara sukarela.

17. Kesedihan dan kegembiran adalah di tangan
sendiri dan bukannya di tangan orang lain.

18. Musuh yang paling hebat di dunia ini
ialah diri kita sendiri.

19. Orang yang paling bodoh ialah orang yang selalu risau
atau marah kerana kesilapan orang lain.

20. Masa yang kita gunakan untuk mecari kesilapan
orang lain biasanya adalah lebih banyak daripada masa yang
kita gunakan untuk memperbaiki kesilapan sendiri.

21. Hati fikir perkara baik, mulut cakap perkara baik,
badan lakukan perkara baik.

22. Semua manusia mempunyai satu mulut dan sepasang telinga,
maka kurangkan bercakap dan lebihkan mendengar.

23. Apabila anda menuding jari terhadap kesilapan orang lain,
sebenarnya 3 jari anda telah menuding kepada diri anda sendiri.

24. Insan yang berilmu akan menganggap dirinya kurang ilmu,
manakala orang bodoh akan menganggap dirinya orang yang sangat pandai.

25. Hadiah yang paling berharga buat teman ialah
bertimbang rasa dan sedia memaafkan kesilapannya.

26. Bersikap baik terhadap insan yang jahat adalah cara yang
lebih baik daripada bersikap buruk terhadap mereka.

27. Dalam hidup ini, sebarang keadaan yang kita temui
adalah kurang penting, yang paling penting ialah arah yang kita tujui.

28. Orang biasa akan marah apabila dikritik oleh orang lain,
manakala orang yang mulia ialah mereka yang memperbaiki diri
daripada kritikan orang lain kerana musuh biasanya
akan memberitahu kesilapan yang anda buat tanpa disedari.

29. Orang yang berfikiran positif akan melihat peluang
dalam semua keadaan.
Manakala orang yang berfikiran negatif akan
berasa risau dalam segala keadaan yang baik.

30. Kita perlu menghembus nafas dahulu sebelum
menerima udara yang segar.
Kita perlu berusaha bersungguh-sungguh
sebelum menempuh sesuatu kejayaan.

31. Bagi manusia yang tidak mengenali erti hidup,
maka hidup adalah satu hukuman baginya.

32. Kadangkalanya, sesuatu masalah yang rumit dapat
diselesaikan dengan menggunakan kaedah yang paling mudah.

33. Padi yang semakin berisi akan semakin menunduk,
manusia yang berhemah tinggi ialah orang yang sentiasa merendahkan diri.

34. Hayatilah kehidupan anda,
 janganlah dibandingkan dengan orang lain.

35. Kebencian tidak dapat di atasi dengan kebencian,
tetapi hanya dapat di atasi dengan kasih sayang.

36. Jangan berputus asa apabila menghadapi kesusahan
kerana titisan hujan yang jernih juga berasal daripada awan yang gelap.

37. Masa yang diberi kepada kita dikurniakan sesaat demi sesaat,
maka kita perlu menggunakannya sesaat demi sesaat.

38. Orang yang kaya bukanlah orang yang mempunyai banyak harta,
tetapi orang yang berasa cukup dengan apa yang dia ada
dan tidak memerlukan lebih daripada itu.

39. Orang yang miskin bukanlah orang yang tidak berharta
tetapi adalah orang yang sentiasa merasa tidak cukup dengan apa yang dimiliki.

40. Orang yang boleh diyakini adalah mereka yang
mempunyai keyakinan diri.
Orang yang dapat menegur orang lain adalah orang
yang sedia menerima teguran orang lain.

41. Orang yang cemerlang bukanlah kerana
dia tidak pernah mengalami kegagalan tetapi
disebabkan dia dapat berdiri lebih teguh selepas kegagalan.

42. Orang yang cantik tetapi tidak berakhlak
bagaikan bunga yang berwarna tetapi berbau busuk.

43. Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa
 menghormati orang lain.

11 November 2010

rUmAh IDAMANku....

(sila abaikan IKLAN ITU yE)

Hehe...cam nk jual umah je nmpak nye ek...
Alahai da lame xupdax bloq...
nie sume gare2 membzkan diri...
nape....why????

nie la sebabnye....
nengah mencari rumah...
nak beli umah...

IALLAH kalu xde aral..
thn depan dpt beli umah...
but di mane yer...
mane agi.....
UTARA noooooooooooooo......
2 la tmpat yang ku cari.....

bestnye kalu dapat...
baru2 nie mase deepavali...
da lik alor setar...
ops bkn2...Sungai petani umah akak aku....

nthen dlm mse yg same dpt cr umah...
nie la hasilnye kot...

Kalu da rezeki..
kawan2 doakan kite k....
huhu..

lalalalalalalalalalalalalallalala........................
KEDAH tunggu aku nooo..........

08 November 2010

Pernikahan ataupun perkahwinan

Pernikahan ataupun perkahwinan,
Menyingkap tabir rahsia,
Isteri yang kamu nikahi,
Tidaklah semulia Khadijah,
Tidaklah setakwa Aisyah,
Pun tidak setabah Fatimah,
Justeru Isteri hanyalah wanita akhir zaman,
Yang punya cita-cita,
Menjadi solehah …….

Pernikahan ataupun Perkahwinan,
Mengajar kita kewajiban bersama,
Isteri menjadi tanah,
Kamu langit penaungnya,
Isteri ladang tanaman
Kamu pemagarnya,
Isteri kiasan ternakan,
Kamu gembalanya,
Isteri adalah murid,
Kamu mursyidnya,
Isteri bagaikan anak kecil,
Kamu tempat bermanjanya,
Saat Isteri menjadi madu,
Kamu teguklah sepuasnya,
Seketika Isteri menjadi racun,
Kamulah penawar bisanya,
Seandainya Isteri tulang yang bengkok,
berhatilah meluruskannya…

Pernikahan ataupun Perkahwinan,
Menginsafkan kita perlunya iman dan takwa,
Untuk belajar meniti sabar dan redha,
Kerana miliki isteri yang tak sehebat mana,
Justeru Kamu akan tersentak dari alpa,
Kamu bukanlah Rasulullah,
Pun bukanlah Saidina Ali Karamaullahhuwajah,
Cuma suami akhir zaman,
Yang berusaha menjadi soleh…..

 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn