Pages

28 August 2009

~kehidupan~

Kehidupanku penuh dengan perit dan getir...
Aku terluka kerana harus melakukan semua ini dengan bukan rela hatiku...
Ia amat menyeksa diriku dan amat menyakitkan...
Aku tahu aku seorang yang lemah dan tidak mempunyai apa-apa...
Tetapi tidak bermakna aku harus mengikuti segala-galanya...
Tanpa kerelaan hatiku...
Aku terseksa dengan kehidupan ini...
Pada dasarnya aku, tersenyum...
Gelak, ketawa bermain n sentiasa kedengaraan...
Suara merduku sentiasa menghilangkan sepi...
Tetapi hatiku menangis merintih mahu dilepaskan...
Aku menangis kerana nasibku...
Oh….Tuhan
Apakah kesalahanku sehingga nasib aku seperti ini...
sesungguhnya aku hanyalah manusia yang lemah...
Dalam doaku…..
Aku mohon kepadamu
Ya Allah...
Aku merayu padamu...
Memaafkanlah segala dosaku...
Dan memberikan sinar yang terang...
Kepada diriku aku mengharap...
Supaya bukan hanya dibibirku sahaja yang gembira...
Tetapi hati dan jiwaku...
Ku berserah kepadamu...

Ya Allah
Berikanlah aku sinar yang lebih berbahagia...

Kata2 yang menyedarkan kite sume

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.
Begitulah juga .........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang....
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....
Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar keperluanmu....
Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....
Begitu juga...
jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungankamu akan TERUS hingga ke akhirnya....
Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu...
Mengenyangkan...
Berkhasiat...
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelezatan...
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya...
Kamu akan menyesal. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU...
MENGASIHIMU....
Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain...
Terlalu mengejar kesempurnaan...
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain...
Kamu juga yang akan MENYESAL....

~h~a~T~i

Sekali lagi ari nie atiku berkecamuk....
Remuk bagaikan kaca yang pecah berderai ke lantai...
G2 gak la atiku yang benar2 membuatkn aku lebih kuat dan dapat lalui ape pn yang akan menimpa diriku...
Berdirinye aku sekarang demi anak ku "MUHAMMAD DANIAL HAZIQ" mama janji akan kuatkan ati mama demi sayang...
Maapkan mama kalu mama da xsygkan babah sepenuh hati mama..
Babah yang membuat mama gini...
Maapkan ayang bang, andaikate keterlanjuran mulut ayang...
Pada hakikatnye ayang makin ghase cinta ayang kat abang, makin benci ayang pk kn ape yang abang uat kat ayang sememangnye xsuke....
but ayang akan diamkan diri...
ayang xkn bersuara selagi ayang le thn ngan tingkah laku abang....
dalam blog org lain, yang sudah berumah tangga sume sygkan suami,,ayang? ntah lew...
2 dlm1 kot.... perasaan windu,sayang vs benci masih ade wpun kite serumah...
ayang bagaikan seorang pendatang.....
pape pn terima kasih la atas kesudian abang letakkan ayang wpun persinggahan di ati abang...

25 August 2009

Hidup mAnUsiA

Hidup manusia seperti roda..
Hidup manusia seperti air laut..
Macam2 perumpaan diberikan kepada kehidupan manusia..
yang penting..
sebagai manusia yg tahu menghargai..
aku sentiasa bersyukur atas kurniaan Allah dan aku akan setiasa tabah menghadapi dugaan yang mendatang..
semoga jalanku diredhaiNya..

dr blog :- http://kasihdelima.blogspot.com/

cam bestnyer ayatnyer...sori...kite copy...


glitter-graphics.com

Andai Ku Tahu

Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…
Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…
Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…



glitter-graphics.com

~L~O~V~E~

vs

AiR mAtE yAng sEnTiAsA di HatiKU

Ntah lew nak mule dr ane...but lps aku bace blog maslina omar...ummisufi, aku ghase sebak...n trus air mate aku mengalir...aku ghasekan mas seorang isteri yang terbaik uat suaminye...n shahrul mahadi juge suami terbaik untuk mas... give n take... same2 phm atas dsr maksud "PERKAHWINAN".. Diorang bahagia sgt... + plak ngan kehadiran sufi wpun selepas menerima ujian dr ALLAH swt atas kehilangan diha...uat mas...aku tau sekarang ko bahagia d samping suami n anak... bagi aku plak...xmungkin aku dpt mencapai kebahagian yang aku idam2kan selama nie mas...dulu yer...sekarang? ntah lew...aku juz lalui demi HAZIQ..aku cube blajar atas dasar kehilangan...Diri ni ghase xmmpu sgt nak bicara mengenai KEHIDUPAN, aku ghase aku da uat yang terbaik...but aku xmmpu jugak...pd dsrnye...org nmpak aku epi da ngan ape yang telah berlaku b4 ni pd aku... but aku nak trime hubby aku 100% xmungkin n susah...aku bce blog2 kwn...org sume epi ngan life berumahtangga...AKU?...hahaha...juz lalui jer...01.09.2009 da hmpir2 tibe dah...cam epi jer nak sambut anniversery?hahaha...nop3x...xder sambutnyer lah...biar la...aku pn xnk gah2kan ngan ari sejarah aku sebabnye kalu sambut pn xla sehappy ane pun...juz lalui jer la ari jer...cam aku lalui life aku sekarang?hmm..Ya Allah aku mohon paduMU Ya ALLAH agar aku dpt perolehi kebahagian kembali...seperti dulu...aku cube n trus mencube mengikis ati aku yang terluke nie...ati ku semakin kering n trus mungkin akan kering...n ect.....


glitter-graphics.com

21 August 2009

~kate2 ikhlas~

wah2....
da nak posa.....
wah2..
mlm nie la mule bgn sahoq msk untuk hubby...
kwn2 ghamai sahoq ngan family..
ngan mak ayah n adik bradik...
but aku jauh...slamat la aku da family sdr...
camner pn kena la bersabo...
ghaye br lik..
eh2...posa lom mule....
ghaye plak di kenangkan...
hmm....mak...ayah....
ngah windu nak brpuase ngan mak....
hmm...uat2 kwn2 yang ajin n sudi bkk blog aku yang ala2...
xlawa nie...huhuhu...
tq very much n camat brpuasa.....
nthen..sape mak2 yang ghase dia mak...
sila jawab tag aku yer....

uat mas....
aku hrp ko sudi la jengah2 blog aku...
kalu xsudi...
xper lew...
sape la aku nie...huhuhu...

uat haniza aina...
camat berpuase ngan anak2 berdua 2 eh....

uat fiza di as....
awak LEBIH TABAH menghadapi posa nie.....
kite hrp awak, baby awak dlm perut akan lebih cihat k.........


glitter-graphics.com

20 August 2009

adikku Joe

~wah2 adik control macho ar~
adik bucuk2....




glitter-graphics.com

19 August 2009

~soalan tentang anak~


Biasanya,
benda yang pertama itu susah hendak di lupakan.
Lebih-lebih lagi jika tentang
kelahiran cahaya mata pertama.

Jawab la Tag nie k.... (letak gambar anak )


1. Adakah anda merancang untuk hamil/mengandung setelah kahwin?
Jawapan ~ Ya...

2. Apakah nama pilihan pertama dan kedua untuk anak anda?
Jawapan ~ Muhammad Haziq
-Lelaki
Nurul Alia Sofea
- Perempuan

3. Apa reaksi anda setelah dapat tahu mengandung?
Jawapan ~ Takut,
Seram...
especially HAPPY...

4. Berapakah umur anda pada masa itu?
Jawapan ~ 25 tahun...but dalam surat anak beranak anak ...
24 tahun...

5. Bagaimana anda mendapat tahu anda mengandung?
Jawapan ~ Check sendiri n confirm ngan doc lagi...

6. Siapa yang anda beritahu dulu tentang berita gembira itu?
Jawapan ~ hubby n mak...

7. Adakah anda membuat pemeriksaan jantina anak anda?
Jawapan ~ nop...

8. Bila tarikah kelahiran (due date)?
Jawapan ~ 21 November 2007...

9. Anda mengalami ‘morning-sickness’?
Jawapan ~ Nop juz xle mkn sardin ...

10. Mengidam apa?
Jawapan ~ Burger King...

11. Dapat apa yang anda idamkan itu?
Jawapan ~ Yup.. Burger cendawan...

12. Apa jantina anak pertama?
Jawapan ~ Lelaki...

13. Anda mahukan jantina anak yang lain selain dari anak yang pertama?
Jawapan ~ Perempuan...

14. Berapa kilogram (kg) berat badan naik masa mengandung?
Jawapan ~ alamak terlupa ar...
nnti check lain k..


15. Ada niat nak buat kenduri dan majlis potong jambul?
Jawapan ~ xda...

16. Kenduri nak buat di rumah siapa?
Jawapan ~ Kalau uat umah mak...
(juz uat pulut kuning je mase 2)

17. Ada mengalami komplikasi semasa mengandung?
Jawapan ~ Kencing kotor...

18. Di mana anda bersalin? (Nama Hospital/Klink/Rumah bersalin)
Jawapan ~ Hospital Sultanah Bahiyah, di Alor Setar

19. Berapa jam dalam bilik bersalin (labour room)?
Jawapan ~ 6 jam lebih
(6.30-12.52tgh)

20. Siapa yang bawa anda ke hospital?
Jawapan ~ mak n adik

21. Siapa yang melihat dan temankan anda semasa bersalin dalam ‘labour room’?
Jawapan ~ melihat - mak2 sedara,-
hubby(selepas anak lahir 12 jam)
mak temankan..
juz mak kt luar labour room

22. Bersalin normal atau Caesaran?
Jawapan ~ Normal...

23. Ada ambil apa-apa ubat (contoh: epidural) untuk kurangkan sakit?
Jawapan ~ da..gas oksigen sebab asma...

24. Berapa berat bayi anda?
Jawapan ~ 3.03kg...

25. Bila anak anda dilahirkan? (Hari/Tarikah/Masa)
Jawapan ~ 21 November 2007
(tepat ngan buku merah-due date)...

26. Siapa nama anak pertama anda?
Jawapan ~ Muhammad Danial Haziq...

27. Nama yang diberikan, idea siapa?
Jawapan ~ Danial -mak
Muhammad Haziq -saye lew...

28. Berapa umur anak pertama anda sekarang?
Jawapan ~ 1 tahun 9 bulan...

29. Nak anak lagi?
Jawapan ~ may be...
but 3 th n lagi kot...

30. Apa nasihat kepada bakal-bakal ibu yang lain
Jawapan ~ jage diri mase mengandung walaupun mak ayah jauh...
huhuhu...


to mas, fiza, haniza aina,etc......




glitter-graphics.com

~ku penDam~

aku xknal linda..
but aku bace blog dia melalui mas...
aku tertarik ngan perkataan yang diberikan 2...
"RINDU"
dia merasakan rindu...
sebab dia mempunyai 1 prasaan yang lahirkan perasaan yang terlalu dlm..
adoi..susahkan untuk di rungkaikan...
Ya Allah kuatkan hati linda Ya Allah...
harap dia mendapat kekuatan pd dr dia...

salam ketibaan PUASA

~camat bErPuAsA~

mOga kite dpt keberkatan dr NYE k
kumpul byk2 pahalanye kwn2...

18 August 2009

poneng2..

adoi..
ari nie btl2 ari mmbosankan aku..
mane xnye...boss aku mc..
aku plak xder keje nk uat
ghamai staff cuti...
cam ghayer plak...

hmm....telepon hubby aku...dr pg td xangkat2...
da la g keje td dia xbg sms..
adoi....

mane la abang nie....
nak uat per nie?
tunggu nak lik jer la kul 5..

jap g nak g jln sowang2...nak g beli brg anak..
call hubby xangkat..

nie da kul brape...dia xlik lg..
slalunye time2 nie dia da de kt umah...

hmm...ha..dpt pn hubby aku call aku 4.13..upe2 nye dia xbwk hs mase ntar aku..
dlm pnjara mmg xle...

aku tnye brape miss call aku call?
35 miss call tau..

bengang jer..

but dpt dgr suare dia lega ati aku nie...
hehehe...

rAmAdHaN sUdAh kEemBali LaGi 1430

wpun puasa...senyum tau..

dugaan demi dugaan

Ya Allah, kau kurniakan aku kekuatan yer...
moga2 aku dapat menunaikan puasa ramadhan nie...
ngan keredhaanmu...



p/s.....sape2 bukak bloq aku sila amik gambaq puase nie yer.. Selamat berpuasa yer....

14 August 2009

bj ghaye ajiq da siap da

jom ghaye nak..
eh2...posa lom lagi..
nie pra raye...

13 August 2009

19 hadis Nabi mengenai WANITA

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia”.
2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dlm rahimnya,maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya setiap hari dgn 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.
3. Apabila seseorang perempuan mula sakit hendak bersalin,maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.
4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak,keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkanya.
5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.
6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.
7. Barangsiapa yang mengembirakan akan perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah akan diharamkan api neraka keatas tubuhnya.
8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makan dari pasar ke rumah)lalu diberikan kepada keluarganay, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.
9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama,maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun)
10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan,memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.
11.Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh.
12.Aisyah berkata, “Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita?? Jawab Rasulullah,”Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah, “Ibunya”.
13.Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.
14.Wanita yang taat akan suaminya, ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.
15. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga.Masuklah dari mana? mana pintu yang di kehendaki dengan tidak dihisab.
16. Syurga itu dibawah tapak kaki ibu.
17. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga.
18. Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga.
19. Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah.wanita sebenarnya yang membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi meletakan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah.

Pukul 9.11...mase yang membosankan..

12 August 2009

Jom kite bahagia nak...

Tanpa sebuah persefahaman, tidak mungkin istana yang dibina menemui kebahagiaan sebagaimana diharapkan.
Biar berjuta halangan merentangi namun jika tersurat kasih dan sayang dua insan berkenaan, pasti ia menemukan ketulusan yang abadi.
Dalam melayari rumah tangga berdua, pasti banyak onak terpaksa dilalui.
Hanya mereka yang kuat, tabah dan mampu mendepani segalanya bakal menjulang kebahagiaan.
Perunding motivasi dan keluarga, Datuk Dr Fadzilah Kamsah memberi 63 petua yang boleh dijadikan amalan pasangan suami isteri yang melayari rumah tangga.

1. Doa yang berterusan.
2. Patuh ajaran agama.
3. Murah dengan pujian.
4. Murah dengan khidmat.
5. Murah dengan belaian kasih sayang.
6. Murah dengan sentuhan.
7. Mencari kebaikan pasangan.
8. Cari masa berkomunikasi, berbual atau bergurau senda.
9. Cari kebaikan dan pembaikan diri daripada setiap pertengkaran.
10. Menghormati had, sempadan atau hal peribadi pasangan.
11. Menilai diri daripada perspektif pasangan.
12. Berfikiran terbuka - boleh tegur menegur.
13. Berani mengambil risiko emosi - tegur/perubahan/ berpisah sementara.
14. Menilai dan memberi keutamaan dalam kehidupan.
15. Tolak-ansur.
16. Menghormati dan mengambil kira ¡gerak batin¢ (intuition) perempuan.17. Tidak mengejar kebendaan semata-mata.
18. Sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak boleh dielakkan.
19. Mengubah diri untuk merangsang perubahan pada pasangan.
20. Sanggup berkorban buat pasangan.
21. Menghormati pasangan.
22. Berasa amat beruntung (dan nyatakan) mendapat pasangan yang ada.
23. Perhubungan seksual yang sihat dan diredai.
24. Menghormati perbezaan dalam diri pasangan.
25. Sentiasa bermaafan sebelum tidur.
26. Sentiasa bersangka baik terhadap masa depan.
27. Meletakkan hak kepada pasangan.
28. Tidak menjadi hamba kepada pasangan.
29. Berubah secara kecil-kecilan untuk meningkatkan kebahagiaan.
30. Mengawal marah. Buat perjanjian.
31. Mencari penyelesaian dalam situasi ¡menang-menang¢ .32. Muhasabah hubungan untuk mencari punca masalah.
33. Menghormati sifat semula jadi pasangan.
34. Memahami peranan ¡pasangan¢.35. Hubungan perasaan sesama pasangan.36. Jangan simpan ketidakpuasan, sedih, marah atau benci dalam hati.37. Bentuk kod kasih sayang dan anda berdua saja yang tahu.
38. Sengaja merancang untuk membaiki hubungan suami isteri.
39. Tujuh kali puji dan satu teguran.
40. Sebut ¡I love you¢ sepanjang masa.41. Banyakkan bergurau dan bermesra.42. Sentiasa berterus terang.
43. Beri masa untuk perubahan berlaku - sabar.
44. Elakkan berdebat untuk mencari kebenaran.
45. Elakkan salah pasangan.
46. Cari titik pertemuan.
47. Selesaikan masalah hari ini pada hari ini juga.
48. Lebih banyak memberi daripada menerima.
49. Minta nasihat, pandangan atau maklum balas daripada pasangan.
50. Sentiasa bersemangat - bangun tidur, pergi kerja, balik kerja dan sebagainya.
51. Seimbangkan hubungan dari segi:
(a) Mental, pendidikan dan ilmu
(b) Emosi
(c) Fizikal dan ekonomi
(d) Sosial
(e) Spiritual
52. Jangan berjauhan terlalu lama (kecuali terpaksa).
53. Tidak terlalu mengongkong.
54. Tidak bertindak bersendirian.
55. Memberi peluang untuk berbeza:
(a) Pendapat atau pandangan
(b) Hobi
(c) Kegemaran
(d) Makanan
(e) Cita rasa
(f) Warna pilihan dan pelbagai
56. Humor atau lawak dari semasa ke semasa.
57. Minta bantuan untuk memecahkan kitaran negatif.
58. Berwawasan dan pandang ke depan (tidak terjebak dengan masalah semasa).
59. Tidak meminta yang bukan-bukan.
60. Bentuk undang-undang atau peraturan dalam rumah tangga.
61. Mencari kelainan dan perubahan positif.
62. Elakkan mendera pasangan dengan apa cara sekalipun.
63. Reda, syukur dan tawakal kepada Allah s.w.t.

11 August 2009

Influenza A (H1N1)

Sekarang semakin berleluasa Influenza...
Adoi...
takutnyer...

Ya Allah, tolong la Ya Allah....

Info mengenainye..... (H1 N1)

http://pmr.penerangan.gov.my/index.php?option=com_content&task=view&id=3392&Itemid


Ubat selsema BABI

H1N1

bahan2nya adalah
1. air kelapa
2. kurma
3. mangkuk

cara2nya
1. masukkan kurma ke dalam mangkuk
2. tuang air kelapa
3. biar sejam dua
4. minum air kelapa bersama makan kurma

05 August 2009

happy bufday sufi


4 sufi..plz amik eh mas..
hehehe.

aBanG...I miiS yOuuuu......

~...mmmuaahh2...~
satu perkataan biase bgi org kn...
dia ckp kt aku....
pergh....
sape lagi hubby aku lew...
cam da lame xdpt perkataan nie.....
dr hubby aku...
Ya ALLAH.
kekalkan hubungan kami hingga akhir hayat kami.....
Abg da smpai, g kje dl, nti lik ct lain eh, a'kum mmmuah..

LaMbAtNyEr...nasiB Ler..........

Ari nie ari rabu...eh...semua org tahu ek...
bengang se...bus ari xder....
aku smpai opis kul 8.15...
slmat la bos aku le trime ckp aku....
but kul 7.30 xde.....
trpaksa la naik bus kul 7.55...so smpai opis...
pergh...
hahahhaha...
ala.....ape la nsb aku....sebnarnye nasib nye dtg dr aku...
aku xda lesen...
huhuhu...
xg amik2 lagi...
ssh la ek g2...
slmat hubby aku nk ntar...
hmm...pape pn...
aku slamt smpai
n hubby aku slamt smpai gak...
dia...ntar aku pg td..
 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn